2012. december 30., vasárnap

Drága anyanyelvünk :)

A nyiregyházi Retro Rádióban Szendi Hajni egy filmről ezt mondta: "Nekem  borzasztóan tetszett" . Nem ő az egyedüli aki a borzasztó szót ebben az értelemben használja. Kedves Szendi Hajni és a többiek, akik ezt így használjátok üzenem, nem helyes. A borzasztó az borzasztó, rossz, nem kellemes, elborzad tőle az ember!

Annak ellenére, hogy tudom a választ, alátámasztás végett egy online értelmező szótárhoz fordultam segítségért, és íme mit kaptam:

1. nagy félelmet vagy rémületet okozó; rettenetes, szörnyű.
Borzasztó zajt hallottam.

2. nagyon nagy vagy nagyon komoly; rettenetes, szörnyű.
Borzasztó baleset

3. nagyon rossz vagy kellemetlen; rémes, szörnyű.
Borzasztó énekes.

5 megjegyzés:

  1. Valóban igazad van a borzasztót, csak rettenetes dolgokra szabad használni, de sokan használják jó értelemben is. Sajnos magam is, néha, de erre jóban oda fogok figyelni. Köszönöm, hogy felhívtad figyelmünket.

    VálaszTörlés
  2. Jaj nehogy valaki azt higgye, hogy én itt magyar nyelvleckét tartok és leckéztetek, csak néha elakadok az ilyen dolgokon és kiírom :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem nagyon jó ha valaki az anyanyelvére így figyel.

    VálaszTörlés
  4. Én mindig figyelek, és ezért sokszor bosszantanak bizonyos szóhasználatok, kiejtések. Biztos lesz még itt ez téma :) Rengeteg ilyenről tudnék írni :) és lehet fogok is.

    VálaszTörlés
  5. Itt Szendi Hajni. Kicsit megkésve, így 2018-ban bukkantam erre a poszta. Figyelek rá ezentúl. Köszönöm!

    VálaszTörlés