2012. december 29., szombat

Végre mérlegre álltam

És meg vagyok elégedve az eredménnyel:
2011 február 26 - 63,5 kg
2012 március 23 - 65,9 kg
2011 november 17 - 64,1 kg
2012 szeptember 10 - 64.2 kg
2012 december 29 - 63,9 kg

Karácsony után ez az eredmény nagyon jó és, ha figyelembe vesszük a tényt, hogy 64 kg a felső határ és szeptemberben álltam utoljára mérlegre, akkor mondhatom, hogy tökéletes.

Azoknak, akik azt vallják, hogy 10 - 20 kiló úgy feljön rád, hogy észre sem veszed, üzenem, hogy nagyon tévednek, ez önámítás és ugyanakkor mások ámítása. Aki tényleg figyel magára, az érzi hányadán áll. A mérleget sem kell kerülni, mert nem stresszes, csak akkor ha tudod, hogy túleszed magad.

Emlékszem 2010 decemberére, amikor 67 kilóval zártam az évet. Ezt írtam a Fogyi - Kondi blogomra:
"Egy pár szót szólnék magamról: a negyedik x felé közeledő nő vagyok, és most jutottam el oda, hogy elkezdjek törődni azzal, hogy mit eszek, mennyit, mikor, és azzal is, hogy mennyit mozgok. Rólam még annyit kell tudni, hogy 173 cm magas vagyok, és 2010. december 31-én 66,5 kiló voltam. Ha csak a száraz adatokat nézzük, ez nem sok, hisz a testtömeg indexem (BMI) 22,22 és a kiértékelés így szól: „Gratulálunk, az Ön testtömeg-indexe az ideális tartományba esik! Sem fogyókúrára, sem hízásra nincs szüksége. Csak arra kell vigyáznia, hogy ezt az eredményt meg is tartsa. A normált testtömeg-indexű emberek várható élettartama a leghosszabb, a táplálkozással összefüggő krónikus betegségek kockázata pedig a legkisebb. Sportoljon, mozogjon minél többet, táplálkozzon egészségesen, és tartani fogja normális testsúlyát.

Egyre kevesebb esélye van, hogy az elhízottak táborába lépjen, ám a veszély nem szűnt meg. A fogamzásgátló tabletta elhagyása okozta hormonális változások, esetleg a menopauzába történő korai belépés még komoly veszélyt jelentenek testsúlyára. Figyeljen fokozottan táplálkozására, és válasszon valami könnyed, de rendszeresen végezhető mozgást is!
Az Ideális testsúly kalkulótor szerint nekem 65,7 lenne az ideális. Ha csak ezt nézem, akkor rendben is lenne a dolog, de ha reális akarok lenni, akkor látom, hogy bizony van rajtam 3 – 4 kg súlyfelesleg. Ez inkább a hasamon, combjaimon és a fenekemen látszik (mint mindenkinek).

Így jobbnak láttam most elejét venni a dolgoknak és tenni valamit addig, amíg 3 – 4 kilóról van szó, és nem várni, amíg több lesz."
Jó érzés visszanézni és látni honnan indultam és hova jutottam. Szerencsére fel tudom még idézni az akkori közérzetemet, és nem is akarom elfelejteni soha milyen érzés a súlyfölösleget cipelni.

Üzenem mindenkinek: tartsatok ki és hajrá, mert érdemes! 

2 megjegyzés:

  1. Bizony érdemes, de tenni kell, nem pedig várni valami csodaszerre. Gratulálok a súlymegtartásodhoz!

    VálaszTörlés
  2. Maximálisan egyetértek veled és köszönöm szépen!

    VálaszTörlés