2013. július 18., csütörtök

Ismét egy beszámoló

Kicsit elmaradtam az írással, de most igyekszem pótolni.

Kicsit visszanéztem az időben és tesztelgettem magam az utóbbi időben. Nem akarom elkiabálni, de már észlelhető, látszik és érezhető a futás hatása és nem csak a futás terén.

A futással meglepően jól haladok. Miután feladtam az edzésterv követését, egyből meglett az eredmény, sőt, meglepő eredmény. Igazából még most sem tudom mi miatt nem tudtam végig csinálni, de most már nem lényeges. Eddig a legjobb eredmény, amit elértem, az a 40 perc egyben lefutva, ami majdnem 6 km, pontosabban 5.97 km.

Ezen kívül alakul a testem is. Főleg a combomon látszik a változás. Még van mit dolgozni, de azért már látni némi eredményt. Ez mindenképp erőt ad, hisz látom, hogy nem dolgoztam potyára.


A másik változás az állóképességem terén mutatkozik. Naponta észreveszem, hogy mennyire NEM fáradok el gyaloglás közben, még akkor sem, ha hegyre kell felmenni. Tiszta élvezet ezt elkönyvelni. Úgy érzem a tüdőm is sokat fejlődött, de ezt majd az úszás alkalmával fogom lemérni, remélem hamarosan.

Úgy érzem fegyelemre tanított engem a futás a fent felsoroltak mellett. Heti háromszor felkelni hajnali negyed hatkor azért nem kis dolog, még nekem sem :) Igaz azért a huzavona mindig lejátszódik bennem. 5 perc alatt mindig lejátszom a szokásos lemezt, hogy: „ma nem megyek, nem kelek fel ilyen korán, inkább alszom még, túl hideg van, inkább futok délután stb.” Kifogás lehet találni, szerintem ebben mindannyian ászok vagyunk, de az a szerencsém, hogy tudom, ha nem megyek futni, utána nagyon pocsékul fogom érezni magam, amiért gyáva voltam. Rossz a bűntudat :)

Ennek ellenére most következik egy hét pihenő, amolyan kényszerpihenő. Nem kell megijedni, nem vagyok lesérülve, de leszek, ha így viszem tovább.

Többször olvastam a csoportban, hogy nagyon fontos az erősítés, tudtam is, hogy nekem végképp kell, de milyen az ember? Hanyag, eltologatja a dolgokat. Egy darabig csináltam a Péntek Enikő tornáit, de úgy éreztem túl megerőltető és a futás rovására megy. Aztán elővettem a régi súlyzós edzéseimet de mivel decemberben keményen megrándult a vállam, éreztem, hogy még mindig nincs teljesen rendben és a súlyzós edzés nem tesz neki jót. Abbahagytam és most már úgy érzem a vállam rendbe jött.

Az erősítő edzések viszont elmaradtak. Nem nagyon tudtam eldönteni mi legyen a legjobb, na meg aztán hanyag is voltam, beismerem. Most viszont pár napja jelez a derekam, érzem, hogy baj lesz, ha nem vigyázok. A régi, ismerős fájás, csak most a bal oldalamon, de ez lényegtelen, ez is tud olyan lenni, mint a múltkor. Ezért úgy döntöttem, hogy kicsit félreteszem a futást, mert nem tudom mennyire ártalmas, de a biztonság kedvéért nem kockáztatnék. Annál is inkább, hogy az egyik edzőnk mondta egyszer, hogy előbb a törzset erősítjük, csak utána a végtagokat és ugye a futás az nem erősíti a törzset.

Kaptam egy gerincerősítő gyógytorna videót, ezt szeretném csinálni. Első látásra könnyű, egyszerű hadonászásnak tűnik, de nekiláttam és bizony keményen megdolgoztat, ami természetesen jó, hisz nem a balett a célom. Most valahogy erre kell ránevelnem magam, mert ezt rendszeresíteni kellene.

Na hajrá!!! Akit érdekel a gerincerősítő torna, az kérje, és megírom az elérhetőséget.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy jól haladsz a futással és ennyi pozitív élmény ért. A gerincerősítő torna engem érdekelne, ha megírnád az elérhetőséget nagyon köszönném.

    VálaszTörlés