2013. november 19., kedd

Sapka és pulzus

Tegnap megint nem tudtam mit vegyek fel a futáshoz. A hőmérő 12 fokot mutatott, de hidegebbnek tűnt. 

Végül kiválasztottam a cuccokat és jól választottam, kivéve a sapkát. A simléderest vettem fel mert úgy gondoltam még korai a kötött sapka. Hát nem jól gondoltam. Nemrég vágattam le a hajam, hátul fel van nyírva most. Futás után éreztem, hogy kicsit megizzadt a tarkóm és fázik. Felhúztam a mellényem gallérját, de azt hiszem ezután már kell a sapka. 


A másik dolog, ami sokkolt, a pulzus. Elkezdtem futni, persze megint nem láttam az órám csak helyenként. Igaz az elején nem szoktam nézegetni a pulzusom, most sem tette (volna), mert nagyon könnyen ment a futás, szinte repültem, de aztán mégis ránéztem az órámra és jól tettem. 180-at mutatott. Sokkoló volt, de most már legalább tudom mikor lesz ennyi a max pulzusom, ugyanis eddig mindig figyeltem az órát (persze a futás elején sosem) és soha nem láttam az órán annyit, amennyi a max volt. Most már tudom, hogy az elején kell nézni és cammogni, amíg beáll a pulzus.

Egyelőre megfigyelés alatt tartom az ügyet, mert tegnap azt is láttam, hogy 157 után a következő érték 118 volt, ami gyakorlatilag lehetetlen. A végén max pulzusnak 207 lett, ami őrülten sok. Nemrég cseréltem elemet az övben. Szóval nem tudom mit higgyek, de figyelni fogok. Tény, hogy nem lihegtem, nem voltam kifulladva, bár az óra szerint elég halott kellett volna legyek. Meglátjuk ezután mit fog mérni. 

Tudom, hogy sok futónak égnek áll a haja a PK hallattán, de én PK párti vagyok (mert engem ez vitt és visz előre). És ha már PK, akkor ajánlom figyelmetekbe Moós Gergely (aka Dagadt Köcsög) írását itt. Ennél jobban meg sem lehetett volna fogalmazni.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon nehéz eltalálni, hogy mit vegyen fel az ember, én tocsogok az izzadságban télen-nyáron (kezdem úgy érezni, hogy a technikai cucc csak parasztvakítás, marketingfogás), de inkább túlöltözöm, mint hogy megfázzak. Nyújtás csak otthon, forró zuhany után.
    Én próbáltam olyat is, hogy a baseball sapka alá veszek egy fejkendőt is, de úgy tűnik, hogy 2-3 fok felett már az is sok. Mivel dús hajad van, lehet, hogy elég lenne neked a fülvédős fejpánt is.
    Igen, a pulzust az elejétől kezdve nézni kell, talán akkor a legfontosabb, ha fokozatosan növeled a tempót, fokozatosan fog a pulzusod is emelkedni, és alacsonyabb szinten áll meg. Én is csak most kezdtem rászokni arra, hogy az elején totyorászok, és csak kb. 10 perc után kezdek gyorsulni, így akár egy 10-est is csökkenteni tudok az átlagpulzusból.

    Hajrá, drukkolok Neked, ügyes légy! :)

    VálaszTörlés
  2. Sanyi, ami a nyújtást illeti, utána kéne nézni, nem tuom, ha jó az, hogy zuhany után nyújtassz. Rákeresek de te is tedd meg.
    Ami a fülvédőt illeti, az nem jó, mert igazából a hőleadást is meg kell akadályozni, és fejen keresztül nagyon izzad az ember. Amíg nem futottam sapjával, minden edzés után csorgott a víz a fejbőrömről, nagyon kellemetlen volt. Most pedig ez egyáltalán nincs, kimaradt. Ha csak fülvédőt viselek, megint oda jutok. Ma felteszem a kötött sapkát, meglátjuk mi lesz az eredménye. De gondolom jó lesz, mert kötött, szellőzik.

    És ma elejétől figyelem a pulzust, ha pedig nem látom, akkor én is cammogni fogok, amíg bemelegedek. Lássuk így mi lesz az eredmény.

    VálaszTörlés
  3. Ja, és köszi a drukkolást :)

    VálaszTörlés
  4. Itt azt írja, hogy ok

    http://www.futanet.hu/eterv2/otletek_tippek/edzes_fagypontalatt.html

    VálaszTörlés