2013. április 4., csütörtök

Eddigi tapasztalataim a futásról

Sajnos nem úgy haladtam, ahogy azt én elképzeltem, pontosabban nem tudtam betartani és az edzésterv által előírt tempóban haladni. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem megy a futás, hanem azt, hogy változtatni kell a terven.

Szerencsémre a sors mindig olyan emberekkel hozott össze, akik segíteni tudtak nekem akkor amikor kell. A súlyzós edzésekhez kaptam segítséget, a futáshoz is. Szóval megkérdeztem a tanácsadóm és azt mondta, hogy a terv csak egy irányvonal, de azon belül az edzéstervnek személyre szabottnak kell lennie, a fejlődéstől függően. Ezért most az ő tanácsára kicsit visszaléptem, pontosan oda, ahol elkezdődtek a gondok. Egyelőre azon a szinten maradok és próbálok lassú tempóban futni, bár nem tudom ennél lassabban hogy lehet, de meglátjuk.

Ettől eltekintve tetszik a futás, látom már a fejlődést, és nagyon jó érzés, hogy tudok valamit, amit eddig nem tudtam, sőt, el sem tudtam képzelni, hogy tudnék ilyet csinálni. 

Most már tudom, hogy fogyni is lehet tőle, ha az ember rendesen csinálja. Rendesen felpörgeti a szervezetet. Én amúgy nem vagyok izzadós, de 20 perc futás után folyik rólam a víz.

El kellene kezdenem a keresztedzéseket is, meg kellene a többi testrészeimet is erősíteni. A DK csoportban ajánlottak egy nagyon jó erősítő gyakorlatot, amit planking-nek neveznek, magyarul statikus hídtartás.



Ez egy elég kemény gyakorlat de, ha rendesen csinálom és kitartóan, akkor nagyon jó hatása van. 

Péntek Enikőnek is van az edzéstervében egy ehhez hasonló gyakorlat, igaz, az már haladóknak való, fekvőtámasszal kombinálva, sokkal nehezebb. 

Kicsit csalódtam Enikőben, mert sehogy sem tudtam választ kapni a kérdésemre. Írtam neki emailt, nem jött válasz. Írtam a FB oldalára, nem jött válasz. Írtam a tornavideo oldalára, ott lóg, pending az üzenet, moderációra vár, április 19-én lesz két hónapja. Fontos lett volna a válasz, mert rosszul edzeni nagyon ártalmas lehet, de ha nem lehet sehol sem elérni, akkor ... így jártam. 

Húsvét előtt, csütörtökön mérlegre álltam: 63,2 kg-t mutatott az itthoni mérlegem. A rokonoknál is volt mérleg, egyik nap 65 kg-t mutatott, másnap 64,2-t, aztán tegnap itthon ismét mérlegre pattantam, de a mérleg sem tudta eldönteni hány kiló vagyok. egyszer azt mutatta, hogy 63,1, utána 64,8, aztán 64,2. Na ha a mérleg sem tudja hány kilós vagyok, akkor én honnan tudnám? :)  Igazából nem annyira lényeges, mert érzem, hogy nem léptem túl a határt. 

Tegnap estétől zuhog az eső, szóval ma sem lesz cipőavatás, de remélem, hogy hamarosan ki tudok menni és kipróbálhatom az új cipőt :)

3 megjegyzés:

  1. Enikonek tobb ilyesfajta gyakorlata van, tenyleg hatasos...

    Kivancsi leszek majd a cipoavatasra, nagyon jol nez ki.:-)

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon várom, hogy milyen a futás az új cipődben. Reméljük lassan már vége ennek a csunya időnek.

    VálaszTörlés
  3. Köszi lányok :) mindenképp beszámolok.

    VálaszTörlés