2013. január 10., csütörtök

Jégvirágok :)

Gyerekkoromban, amikor még nem voltak hőszigetelt ablakok és kemény tél volt, mindig néztem és csodáltam a jégvirágokat. Valahogy annyira érdekes volt nekem, hogy a természet csodájaként ilyen szabályos és érdekes alkotás került az ablakainkra.


Nézegettem a mintákat, próbáltam megfejteni mit is ábrázolnának, mire is hasonlítanak inkább. Gyerekes játék, gondolná az ember, de most, felnőtt fejjel is ezt csináltam és akaratlanul, észre sem vettem csak akkor, amikor már pár perce nézegettem a vidéki ablakokon a jégvirágokat.


Szerintem nagyon érdekes és a csodával határos, ahogyan ezek a minták kialakulnak. Természetesen a vele járó -21 fok már nem volt se csodálatos, se kellemes, de hát a tél azért tél, hogy hideg legyen.


Ugyanilyen megmagyarázhatatlan jelenség nekem a hópelyhek formája. Mikor hull a hó (igen :) nálunk hull, nem esik), akkor nem látjuk a formájukat, de akinek volt alkalma elkapni 1 hópelyhet és megfigyelni mielőtt elolvad, az láthatta, hogy milyen szép, szabályos, majdnem olyan mint a rajzokon :)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése