2013. május 4., szombat

Tudok lassan is futni

Ma fél hatkor már ébren voltam. kortyoltam pár korty feketekávét aztán elkezdtem filózni :) Néztem ki az ablakon, mérlegeltem magam. Bekapcsoltam a gépem és megnéztem mi van mára az edzéstervben. Ittam fél csésze tejet, ami nekem olyan mint másnak a levegő és fél hétkor már szedelőzködtem. Beragasztottam a sebemet, felöltöztem, felszereltem magam minden kütyüvel. 

Amikor cipőt húztam, majdnem bepisiltem a fájdalomtól. Bekötöttem a fűzőm, méregettem kicsit a helyzetet, lépegettem a konyhában, aztán 06:58-kor bezártam az ajtót és 07:04-kor már kezdtem a körömet. 

Ma egy cél volt nekem kitűzve: LASSAN FUTNI!!! Semmi egyéb, csak ennyi. Elindultam és azt hiszem kb. 20 cm-eseket léptem, de sikerült eltalálni a lassú tempót. Az edzéstervben ma ez volt kiírva: 5*4 p futás, 3 p séta. Lefutottam az első 4 percet, el sem fáradtam, nem lihegtem, nem szúrt az oldalam, sőt, még tudtam volna futni. Aztán a 3 p sétából egyet lecsaltam.  2 p után ismét nekiiramodtam. Végül megcsináltam az egész adagot, amit az edzésterv kiírt nekem mára. El sem fáradtam, még tudtam volna futni, pedig futó pályafutásom leghosszabb távját tettem meg ma az eddigi legkevesebb belesétálással, 3,93 km-t 31 perc alatt. A tempóm mégis jó lett, hisz a 7,54 nem megvetendő.

Végig mértem a pulzust. Az átlagpulzusom 153 volt, a max 172, de valami gubanc volt a pulzusmérővel, mert egy adott pillanatban 79-et is láttam, ami futás közben nem reális. Az a lényeg, hogy (érzésre) nagyon jó volt a pulzus, mert egyáltalán nem fáradtam el, ráadásul életem leghosszabb távját futottam ma.  Következő alkalommal meglátjuk mit fog mérni, igyekszem jobban felcsatolni.

Elég kihaltak voltak az utcák, szerencsémre. Jó volt a friss levegőn (17 fok volt) nyugodtan, bámuló szemek nélkül futni.

A lábam egyáltalán nem fájt, igaz el is felejtkeztem róla. Ilyenkor van elég adrenalin bennem ahhoz, hogy ne érezzem a fájdalmat. Szerencsére nem vérzett, nem tettem kárt a sebben :)

A következő adag az edzéstervben: 4x: 5p futás, 3p séta. Saccolom, hogy ezzel az 5 km közelébe jutok. 

Egyébként ezzel a tempóval éreztem, hogy nagyon sokat lehetne futni megállás nélkül, de nem akarok hősködni, inkább követem a tervet és fejlődök ütemesen. 

Annyira örülök, hogy ki tudtam tapasztalni a jó tempót :)


4 megjegyzés:

  1. Gratulálok és örülök, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. ugyes vagy nagyon, en ma lusta voltam reggel futni menni...csak igy tovabb!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Bambi és ne aggódj, a lustaság is belefér, kell néha lusta nap is.

      Törlés