2013. május 1., szerda

Újabb akadály

Az utolsó két futás alkalmával pulzusmérőt viseltem. Gondoltam, ha már megvan, akkor vegyem hasznát.

Tegnap konzultáltam a tanácsadómmal és kiderült, hogy vannak gondok a futással. Mondjuk én ezt eddig is tudtam, de most azonosítottuk a gondokat. A legnagyobb az, hogy igen gyorsan futok. Tegnapelőtti átlagtempóm 7.18 volt, ez eddigi legjobb. Lemértem az első 3 percet és 6.53 volt, ami nekem nagyon gyors, mert a szervezetem semmiképp sincs erre még felkészülve és ennek az az eredménye, hogy hamar elfáradok.

Most azt a feladatot kaptam, hogy tegyem félre az edzéstervet és próbáljak meg lefutni egyben 10 percet, LASSAN!!!

Kemény lesz, mert több mint 4 percet még nem futottam egyben, az edzésterv úgy kavarja, hogy a hosszú futások odébb vannak, viszont látom ennek a 10 perces futásnak a lényegét. Mindenképp meg kell tanulnom lassan futni. Ez mindennél fontosabb, ez az elsődleges cél. Ha ez megvan, akkor szerintem az edzéstervet már sokkal könnyebben fogom tudni teljesíteni.

Nem tudom hogyan fogom elérni az eredményt, ugyanis eddig is csak az volt a fejemben, hogy „beszélgetős tempó” mindig lassan akartam futni, hisz nem hajt a tatár, nem készülök versenyre, nincs határidőm sem kitűzve és mégsem sikerült. 9-es tempó kellene. Sejtem, hogy miért van, így remélem tudom ezt orvosolni.

Meglátjuk. Ma esedékes a futás, de elválik, hogy lesz is belőle valami.

2 megjegyzés:

  1. mennyi volt az átlagpulzusod a váltogatott futások alatt? szerintem amúgy jó az edzésterv, annyi, hogy a futások alatt ne teljes gözzel hajts, hanem kocogva.

    De kiváncsi leszek majd, hogy milyen lesz a próbálkozásod a 10 perccel. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kétszer mértem:
      1 edzés: 5x2 p futás, 2 p séta:
      Átlag pulzus:
      143
      Maximum pulzus:
      181

      2 edzés: 4x3 p futás, 3 p séta:
      Átlag pulzus:
      168
      Maximum pulzus:
      180

      Persze, hogy jó az edzésterv, nem is hanyagolom, ez a 10 perces futás arra lesz jó, hogy lássuk meddig bírom. Ugyanis eddig tudtam, hogy 3 percet kell futnom és utána jön a séta, de ha most 10 perc van, akkor lehet a tudatalatti lassítani fog engem, mert tudom (tapasztalat), hogy nem fogom bírni.

      Ha sikerül beállítani a tempót, akkor az edzésterv gyerekjáték lesz :)

      Törlés