2014. március 26., szerda

Miért nem tudtam megcsinálni az 5 km-es edzéstervet

Tavaly írtam, hogy belebuktam az 5 km-es edzéstervbe, nem tudtam végig csinálni. Aztán átállítottak a PK-ra és a perc alapú edzéstervre és egyből ment a futás.

Nem tudtam miért nem voltam képes végig csinálni az edzéstervet és nagyon bosszantott, mert amint kiderült, futni tudok, de akkor hol van a hiba? Azt tudtam, hogy fejben van a hiba, nem a testemben és az idén rá is jöttem, hogy mi volt a gond.

Az 5 km-es edzéstervben váltakozik a séta a futással, első alkalommal egy perc futás egy perc séta, aztán nő a futásidő és a séta ideje is, utána pedig nő a futás ideje és a séta idő csökken, míg eléri az 5 km egyben futást. Nos én amikor futni kellett, rákapcsoltam becsületesen, mivel tudtam, hogy utána amúgy is séta következik és kipihenem magam az újabb futáshoz. Ez ment is egy darabig, de amikor kezdett csökkenni a séta idő, már nem volt elég ahhoz, hogy a pulzus normalizálódjon és aerob zónaban maradjak. Így zátonyra futottam.

Aki most kezdi, vagy épp most csinálja, annak üzenem, hogy ha eredményt akar, akkor legyen türelmes. nem kell rohanni, a tempó idővel javul, de ahhoz rendesen alapozni kell.  Szóval csak nyugodtan, PK-val :)

2 megjegyzés:

  1. Ez azt jelenti, hogy elkezded újra? Még most sem késő :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Inkább úgy mondanám, hogy folytatom a régi edzéstervem, amit ez után kaptam, vagyis a 35 - 40 - 50 perces edzéstervet.

      Törlés