2013. március 5., kedd

Első edzés tényleg kipipálva :)

Ma végre lementem futni. Reggel még úgy volt, hogy -8 fokot mutatott a hőmérő, már mondtam is magamnak, hogy ebből nem lesz futás, de aztán mégis felmelegedett és +12 fokban elmentem futni.

Magamra kaptam a tegnap megvásárolt, kimosott és rendbe tett cuccokat és irány futni. Amikor elindultam, még nem tudtam, hogy a két kinézett útvonalból melyiket fogom választani, de aztán eldőlt és nem bántam meg.

Az edzésterv 8*1 perc futást ír elő és 8*2 perc sétát. Eleve lassú tempót diktáltam magamnak, mind az volt a fejemben, hogy "beszélgetős tempó" és ezt tartottam végig. Direkt nem vittem zenét, mert hajlamos vagyok a ritmus után igazodni és ez most nagyon összezavart volna.

Végül 2,41 km lett 22 perc alatt, szintemelkedés 33 m. Tudom, hogy ez nem ideális, de nincs mit csináljak. Ez a városrész ilyen, így próbálom úgy megválasztani a helyet, hogy ne legyen olyan drasztikus a szintemelkedés. Ma pl. 1 percet futottam az emelkedőn, kicsit éreztem, de szerencsére nem fájult meg a fejem. Figyeltem rá és izgultam is egyben, mert ha ma is megfájult volna a fejem, akkor az már vészjelzés lett volna. Szerintem a múltkori pálya túl drasztikus volt, de oda nem megyek egyelőre. A sétás percekben kényelmesen sétáltam, hagytam a szervezetemet pihenni. 

Vélemény: nagyon jó volt lefutni a kiszabott távot, a 8-ik 1 perc futás után éreztem, hogy még simán bírnám, de nem mentem tovább, mert többen is írták, hogy nem szabad erőltetni. Én betartom, nem hősködök, főleg, hogy a hatás másnap jelentkezik. 

Hab a tortán: a negyedikről lefelé menet kétszer megbicsaklott a bal lábam (mintha most jönnék le a lépcsőn életemben először :) ), majdnem kitörtem a bokámat mielőtt még 1 métert is futottam volna :)

Amíg a jó időre vártam, elég sokat törtem a fejem azon, hogy hogy is legyen tovább. Februárban nekikezdtem Péntek Enikő edzéseinek, aztán elhatároztam, hogy futni fogok, de a kettő együtt nagyon sok. Mindkettőnél edzésterv van, amit be kell tartani, ha fejlődést akar az ember. Kettőt félig nem érdemes csinálni, vagy megcsinálok egyet rendesen, vagy hagyom az egészet a fenébe. Végül úgy döntöttem, hogy a futást választom és heti 1 alkalommal, amikor crossfit edzést javasol, akkor választok valami brutál hasizom gyakorlatot :) büntetésből, vagy valami egyebet (láb, hát, popsi). Ha esik az eső, akkor is lehet tornázni. 

Elégedett vagyok, hogy végre sikerült rendesen elkezdeni. Megnéztem a következő edzésre javasolt mennyiséget és lehet, hogy alakítani fogok rajta. 12*1p futás, 1p séta - ez várna rám, de ez szerintem kicsit sok így egyből. Még átgondolom, de nem hajt a tatár, ezt az adagot el lehet érni 2 - 3 emeléssel, nem pedig egyből. Még alszok rá egyet. Szerintem 12*1 p futás és 1,5 perc séta lesz a következő és utána 12*1 p futás és 1 p séta.  Még meglátom.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy jól vagy és tudsz futni. Gratulálok, ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes vagy, jól csináltad a mai edzést! :) Csak így tovább! ;)

    egyébként szerintem simán bírnád a következő előírt edzést is, de csináld úgy, ahogy jónak látod, neked kell érezned, hogy milyen tempó a kényelmes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is köszi Bambi :) Az éjszaka éreztem az izomlázat, most már nem annyira. Még nem tudom mit csinálok, azt hiszem holnap döntöm el futás előtt.

      Törlés